نوشته شده توسط : faramarz

کنه ها انواع مختلفی دارند و نوعی حشره انگلی است که پراکندگی جهانی دارد. بسیاری از نقاط جهان به ویژه مرغداری ها و مراکز پرورش کبوتر و پرندگان به این حشره مبتلا هستند.

کنه کبوتر نوعی کنه است که از کبوتر و مرغ تغذیه می کند و در مناطقی که پرندگان نگهداری می شوند، ممکن است این کنه وجود داشته باشد. این حشره خون خوار است و اگر نزدیک به انسان باشد از خون انسان تغذیه می کند.
در واقع طعمه و میزبان اصلی این کنه کبوتر است اما در غیاب آن از انسان نیز تغذیه می کند.

شرکت خدماتی ماداکتو با داشتن کارشناسان خبره و مجرب در زمینه سمپاشی منزل شمال تهران و پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات سمپاشی آماده ارائه خدمات سمپاشی خانگی در شمال تهران می باشد. سمپاشی منازل یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه شود و شرکت سمپاشی منزل در تهران  نیز با وجود سوسک ها یا آفات این چنینی بسیار مورد نیاز است. سمپاشی کنه کبوتر بستگی به منطقه دارد. محدوده قیمت سمپاشی منزل در شمال تهران می باشد

سمپاشی ساختمان غرب تهران روی لینک کنید

https://madaktoservice.com/%D8%B3%D9%85%D9%BE%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/


کنه کبوتر از نظر ظاهری دارای بدنی صاف و بیضی شکل و شبیه پر است. طول کنه بالغ 4-6 میلی متر است، اما می تواند به 11 میلی متر برسد. خوشبختانه این حشره قادر به پرواز نیست اما می تواند بپرد و بپرد.
در مناطق شهری، این کنه ها از طریق لانه کبوتر وارد خانه ها می شوند. به این ترتیب کبوترها و سایر پرندگان در سوراخ های مختلف بیرون ساختمان یا بالای درختان لانه می سازند و به کنه عنکبوتی مبتلا می شوند. سپس پس از خروج از لانه یا هنگام وزش باد، این کنه ها می توانند وارد خانه شوند.


آلودگی کنه و خطرات کنه کبوتر
از آنجایی که کنه ها خون را می مکند و خون موجودات خونگرم را می خورند، به راحتی می توانند بیماری ها را منتقل کنند و خود کنه حاوی باکتری هایی است که برای انسان خطرناک است. علاوه بر این، کنه کبوتر ابتدا با بدن و خون پرندگان تماس پیدا کرد و به باکتری های مختلف آلوده شد.
کنه کبوتر ناقل بیماری های عفونی است و همچنین باعث شوک آنافیلاکتیک می شود. گزش کنه با سوزش و حساسیت پوستی همراه است و برای افراد مبتلا به حساسیت پوستی می تواند بسیار خطرناک باشد.
گزش کنه کبوتر قطعا باعث ایجاد بثورات قرمز روی پوست می شود. در خوشبینانه ترین حالت، نیش کنه باعث التهاب و خارش پوست می شود. به علاوه حرکت کنه روی پوست یا زیر آن کاملا احساس می شود که بسیار ناخوشایند است.
متاسفانه در مناطق شهری پرندگانی مانند کبوتر به حضور انسان عادت کرده و در داخل شهرها لانه می سازند و زندگی می کنند. بسیاری از این پرندگان حامل انگل هستند.
بنابراین، کنه کبوتر یا هر نوع انگل دیگری که همراه پرندگان است، به راحتی وارد خانه شما شده و شما را نیز مبتلا می کند.
با توجه به خطرات کنه کبوتر، حذف آن از منزل آلوده به آن ضروری و حیاتی تلقی می شود و شرکت سمپاشی تهران این کار را به بهترین نحو انجام می دهد.

اکنون که با کنه کبوتر و خطرات آن آشنا شدید، اکنون در مورد راه های جلوگیری از ورود کنه کبوتر به خانه صحبت می کنیم.

راه های جلوگیری از ورود کنه کبوتر
از آنجایی که این حشره باعث خسارت مالی و جانی می شود، بهتر است از ورود آن جلوگیری شود.
اولین راه برای جلوگیری از ورود کنه ها، عدم نگهداری پرندگان در خانه و جلوگیری از ساختن لانه کبوتر بر روی ساختمان است. خوشبختانه کنه کبوتر بر خلاف ساس به راحتی توسط مردم و ترافیک منتقل نمی شود و راه ورود آن به خانه لانه کبوتر است.
کنار دودکش، سقف، سوراخ های دیوارها، اتاق زیر شیروانی و اطراف پنجره ها و کانال های تهویه مطبوع را برای لانه کبوتر بررسی کنید. همچنین نمای ساختمان باید از نظر سوراخ ها و مکان های مناسب برای ساخت لانه پرندگان بررسی شود و این مکان ها تخریب شوند تا پرندگان نتوانند لانه سازی کنند.
مورد دوم استفاده از توری بسیار ظریف برای پنجره ها است. تا در هنگام وزش باد شدید این حشرات از پنجره وارد خانه نشوند.
نگهداری گل همیشه بهار، نعناع و گیاهان اسطوخودوس در خانه می تواند این حشره را دور نگه دارد زیرا از بوی آن متنفر است. بنابراین بد نیست یک یا چند مورد از این گیاهان را در خانه داشته باشید.
در نهایت، یکی از موثرترین راه‌ها برای پیشگیری از کنه سمپاشی دوره‌ای است که هر شش ماه یک بار توصیه می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : faramarz

یکی از حشراتی که خانه و وسایل منزل را از بین می برد موریانه است. سایت موریانه پاشی در تهران آماده سمپاشی انواع موریانه و سایر حشرات می باشد. اما باید از موریانه ها و آسیب های جدی و جبران ناپذیری که می توانند ایجاد کنند نیز آگاه باشید. تا بتوانید حداکثر برای جلوگیری از نفوذ موریانه در محل زندگی خود اقدام کنید.

شرکت خدماتی ماداکتو با داشتن کارشناسان خبره و مجرب در زمینه سمپاشی منزل شمال تهران و پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات سمپاشی آماده ارائه خدمات سمپاشی خانگی در شمال تهران می باشد. سمپاشی منازل یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه شود و شرکت سمپاشی منزل در تهران  نیز با وجود سوسک ها یا آفات این چنینی بسیار مورد نیاز است.  سمپاشی ساختمان غرب تهران  بستگی به منطقه دارد. محدوده قیمت سمپاشی منزل در شمال تهران می باشد

سمپاشی موش در تهران روی لینک کلیک کنید

https://madaktoservice.com/spraying-mice/


انواع موریانه
موریانه ها که حشرات هستند بدنی بسیار نرم دارند و همیشه در تاریکی زندگی می کنند اما توانایی تحمل فضای باز و نور خورشید را ندارند. موریانه ها به صورت گروهی زندگی می کنند.
موریانه ها در روزهای بارانی و گرم فعالیت بیشتری دارند، جالب است بدانید که 1800 گونه موریانه در جهان شناخته شده است که از این تعداد 148 گونه قادر به آسیب جدی به ساختمان ها هستند.

موریانه ها به دو دسته موریانه های زیرزمینی و موریانه های زایلوفاگ تقسیم می شوند. موریانه ها با جویدن چوب یا گل لانه های بزرگی می سازند و تنها زمانی از لانه بیرون می آیند و پرواز می کنند که قصد تشکیل جامعه جدیدی را داشته باشند.
همانطور که از نام آنها پیداست، موریانه های زیرزمینی در زیر زمین و در زمین زندگی می کنند.
اما موریانه های چوبخوار خود به دو نوع تقسیم می شوند:
موریانه چوب مرطوب: این نوع موریانه کلنی های خود را در چوب مرطوبی که بافت مرطوبی دارد ایجاد می کند.
موریانه های چوب خشک: این نوع موریانه در چوب های با بافت خشک لانه می کند.

اما در مورد انواع موریانه ها باید گفت، موریانه ها تقسیم کار دارند و شکل آنها بسته به وظیفه ای که دارند با یکدیگر متفاوت است. مثلا:
موریانه های کارگر: کور و بدون بال هستند. آنها وظیفه تمیز کردن ملکه، غذا دادن به او، تهیه غذا برای کلنی، ساختن تونل ها و سوراخ ها و همچنین مراقبت از سایر اعضای کلنی را بر عهده دارند. اندازه موریانه های کارگر کوچکتر است. نسبت به سایر اعضا و رنگ موریانه کارگر روشن تر از موریانه سرباز است.

سرباز موریانه: وظیفه امنیت کلنی، مبارزه با دشمنان، دفع مهاجمان و حفاظت از کلنی را بر عهده دارد. این موریانه ها به رنگ قهوه ای مایل به زرد با آرواره های بزرگ و سر هستند. مورچه های سرباز نمی توانند به تنهایی غذا بخورند و مورچه های سرباز توسط مورچه های کارگر تغذیه می شوند.
طول عمر موریانه سرباز و کارگر می تواند تا 2 سال باشد.

موریانه ملکه: اما موریانه های ملکه می توانند تا 30000 تخم در روز بگذارند، اما قادر به حرکت نیستند. برخی از گونه های موریانه می توانند تا 50 سال عمر کنند که طولانی ترین حشرات است.
ملکه و موریانه نر هر دو مسئول تکثیر نسل هستند.

علائم موریانه
اکثر مردم معتقدند که موریانه ها فقط چوبخوار هستند. اما باید بدانید که برخی از گونه های موریانه می توانند از هر ماده ای که حاوی سلولز باشد تغذیه کنند. آنها حتی قادر به نفوذ به اجسام سخت مانند سیمان برای یافتن سلولز هستند.

همانطور که گفته شد موریانه ها به صورت گروهی زندگی می کنند و از نور و هوای آزاد دوری می کنند. به همین دلیل است که موریانه‌ها را نمی‌بینید و وقتی می‌بینید، متوجه می‌شوید که آنها آسیب‌های خود را وارد کرده‌اند. حال به بیان برخی از نشانه های وجود موریانه در یک مکان می پردازیم.

وجود بال هایی شبیه بال مورچه ها: با توجه به مواردی که در قسمت قبل ذکر شد; اگر بال های گم شده زیادی دیدید بدانید که مورچه ها شروع به جفت گیری کرده اند و ثانیاً مورچه ها با یافتن مکان مناسب و مواد سلولزی بال های خود را باز می کنند.
یا انبوهی از موریانه های بالدار در حال پرواز یا ثابت را ببینید

صدای جویدن: صدای جویدن از داخل ستون ها یا سقف های چوبی ادامه می یابد و...
چوب توخالی: وقتی به چوبی برخورد می کنید، اگر صدای توخالی ایجاد کند، یک موریانه در آن وجود دارد.
زباله: وجود زباله های قهوه ای رنگ در کنار محل
سوراخ های کوچک و همچنین سوراخ های بسیار کوچکی وجود داشت
وجود لوله های گل موریانه راه آنها را هموار می کند و به تونل های زیرزمینی که ایجاد می کنند متصل می شود. با مشاهده دقیق شکاف ها و درزهای خانه می توانید این تونل ها را پیدا کنید.



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : faramarz

 به طور کلی، آفت کش یک عامل شیمیایی یا بیولوژیکی (مانند ویروس، باکتری یا قارچ) است که برای کشتن یا مهار آفات طراحی شده است. اصطلاح آفت کش ها شامل تمام موارد زیر می شود: علف کش ها، حشره کش ها (که ممکن است شامل تنظیم کننده های رشد حشرات، موریانه ها و غیره باشند)، باکتری کش ها، جونده کش ها، ضد میکروبی ها، لاروکش ها (برای کشتن لارو) و قارچ کش ها. رایج ترین علف کش ها هستند که حدود 80 درصد از کل مصرف آفت کش ها را تشکیل می دهند.

شرکت خدماتی ماداکتو با داشتن کارشناسان خبره و مجرب در زمینه سمپاشی منزل شمال تهران و پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات سمپاشی آماده ارائه خدمات سمپاشی خانگی در شمال تهران می باشد. سمپاشی منازل یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه شود و شرکت سمپاشی ساختمان تهران  نیز با وجود سوسک ها یا آفات این چنینی بسیار مورد نیاز است. قیمت سمپاشی منازل در شمال تهران  بستگی به منطقه دارد. محدوده قیمت سمپاشی منزل در شمال تهران می باشد

از 180000 تومان شروع می شود تا 600000 تومان

بیشتر آفت‌کش‌ها به عنوان محصولات محافظت از گیاه (که محصولات بهداشتی گیاهی نیز نامیده می‌شوند) در نظر گرفته می‌شوند که به طور کلی از گیاهان در برابر علف‌های هرز، قارچ‌ها یا حشرات محافظت می‌کنند. در خانه ها و محیط های شهری، آفات جوندگان، پرندگان، حشرات و سایر موجودات هستند که زیستگاه مشترکی با انسان دارند و در نتیجه از اموال تغذیه می کنند و آنها را از بین می برند. این آفات با محرومیت، دفع، حذف فیزیکی یا مواد شیمیایی کنترل می شوند.

از سوی دیگر می توان از روش های مختلف کنترل بیولوژیکی از جمله برنامه های استریلیزاسیون استفاده کرد. بنابراین، سمپاشی یک عمل مهم بهداشت عمومی است. آفت کش ها در مواردی مانند حفاظت از گیاهان و محصولات در برابر تخریب بیولوژیکی، مصارف آماتور در سرگرمی ها، باغبانی، مراقبت از حیوانات خانگی، مصارف خانگی و غیره استفاده می شوند. آفت کش ها از سال 1960 به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند و خواص و خواص شیمیایی آنها به خوبی شناخته شده است.

اولین مواد شیمیایی مورد استفاده به عنوان آفت کش منشأ طبیعی داشتند، به عنوان مثال عصاره های گیاهی مانند پیرتروم یا مشتقات معدنی مانند ترکیبات آرسنیک و مس. سپس مواد شیمیایی برای اولین بار به عنوان سم برای کشتن حشرات ساخته شد. پس از آن، سموم دیگری عمدتاً علیه پشه ناقل مالاریا ایجاد شد. از سال 1946 در کشاورزی برای حمایت از پنبه، میوه های برگریز، غلات و سیب زمینی استفاده شده است. و موفقیت آن در حفاظت از محصولات کشاورزی به انقلاب سبز کمک کرد و عصر آفت کش های شیمیایی را آغاز کرد.

با این حال، از آغاز دهه 1960، ظهور تکنیک های جدید تجزیه و تحلیل شیمیایی، تجمع بیولوژیکی در محیط و نقش آن در برهم زدن تعادل طبیعی حشرات، پرندگان و ماهی ها در محیط را برجسته کرد. در کشاورزی، آفات با استفاده از روش های شیمیایی و بیولوژیکی در معرض خطر هستند. شخم و کشت خاک قبل از کاشت بار آفت را کاهش می دهد و یک روند مدرن برای محدود کردن استفاده از سموم تا حد امکان وجود دارد.

 
سمپاشی به منظور کنترل گونه های ناخواسته حیات در حال ورود به بازار است. برای این منظور، آنها لزوما با درجات مختلف سمیت مشخص می شوند. با این حال، در اینجا برخی از دیگر مزایای اصلی آن وجود دارد.
 
کنترل آفات و ناقلین بیماری های گیاهی.
کنترل ناقلین و آفات بیماری انسان/دام.
ارگانیسم هایی که با سایر فعالیت ها و ساختارهای انسانی تداخل دارند.
 
علاوه بر این مزایا، آفت کش ها دارای معایبی مانند سمیت بالقوه برای انسان و سایر گونه ها هستند. یک بررسی سیستماتیک در سال 2007 نشان داد که "بیشتر مطالعات ارتباط بین قرار گرفتن در معرض سموم ارگانوفسفره و تغییرات عصبی رفتاری را نشان می دهد. همچنین شواهد محدودی از سایر اثرات منفی قرار گرفتن در معرض سمی، از جمله مشکلات عصبی، نقایص مادرزادی و مرگ جنین وجود دارد. یک بررسی اپیدمیولوژیک در سال 2014 نشان داد که ارتباط بین اوتیسم و قرار گرفتن در معرض برخی آفت کش ها وجود دارد، اما اشاره کرد که شواهد موجود برای نتیجه گیری یک رابطه علی کافی نیست.
 
شواهد نشان می دهد که 99 درصد مرگ و میر ناشی از آفت کش ها در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد که در هنگام سمپاشی اقدامات احتیاطی لازم را انجام نمی دهند. بنابراین انجام این کار توسط متخصص اسپری ضروری است. شرکت سمپاشی شمال شهر با کادری متخصص بهترین نتایج سمپاشی را تضمین می کند.


:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1402 | نظرات ()